Het gerucht gaat dat e-commercie gigant Amazon op 15 mei zijn eigen NFT-marktplaats zal lanceren, volgens Web3-enthousiasteling en NFT verzamelaar Moritz. Hoewel Amazon nog geen officiële aankondiging heeft gedaan, suggereren rapporten dat het platform zich zal concentreren op blockchain-gaming en in-game NFT-verzamelobjecten. Bovendien kan de marktplaats gebruikers toestaan om niet-fungibles te koppelen aan fysieke producten voor levering en zal het volgens Yahoo Finance 15 collecties aanbieden om te verhandelen bij de lancering.
Amazon richt zich op gebruiksvriendelijkheid
Een uniek aspect van de NFT-marktplaats van Amazon is dat Amazon-accounts kunnen dienen als NFT-wallets, waardoor de behoefte aan speciale crypto-wallets zoals MetaMask wordt omzeild. Dit duidt op een focus op het aantrekken van nieuwe NFT-verzamelaars die misschien niet bekend zijn met crypto-wallets.
Moritz voorspelt dat gebruikers NFT’s kunnen kopen met standaard betaalmethoden, net als elke andere aankoop op Amazon. Hij suggereert ook dat Amazon zijn eigen private blockchain zal lanceren die interoperabel is met Ethereum (ETH), Avalanche en Chainlink, met plannen om in de toekomst meer blockchains te integreren.
Amazon’s NFT Marketplace heeft meer succespotentieel dan Coinbase
Hoewel de lancering van de NFT-marktplaats van Amazon naar verwachting in de VS zal plaatsvinden, zal het platform “Amazon Digital Marketplace” heten en wordt er uiteindelijk een wereldwijde lancering verwacht. Met 197 miljoen actieve gebruikers heeft Amazon een veel groter gebruikersbestand dan de 9 miljoen maandelijkse actieve gebruikers van crypto exchange Coinbase, waardoor Amazon mogelijk een aanzienlijk voordeel heeft op de NFT-markt.
Ondanks het ontbreken van officiële details van Amazon, blijft Moritz optimistisch over de onderneming en noemt het “een enorme stap voor onze ruimte”.