VanEck, een van de grootste vermogensbeheerders in Amerika, heeft een intrigerende Bitcoin (BTC) reclame onthuld. De lancering van de reclame is opvallend, met name omdat de vermogensbeheerder nog uitsluitsel moet ontvangen over de mogelijke goedkeuring van een Bitcoin Spot Exchange Traded Fund (ETF) in januari van volgend jaar. Deze stap heeft zowel opwinding als speculatie teweeggebracht binnen de Bitcoin community.
De reclame, een productie van hoge kwaliteit, werd opgenomen in PubKey, een bekende Bitcoin bar in New York. VanEck benadrukt: “Elke Bitcoin liefhebber in New York zou een bezoek aan PubKey moeten overwegen, als ze dat nog niet hebben gedaan.” Deze actie van VanEck lijkt een voorbode te zijn van de naderende beslissing over de langverwachte Spot Bitcoin ETFs. Branche kenners zien deze lancering als een poging om niet alleen de publieke aandacht te trekken, maar ook om het vertrouwen in Bitcoin gerelateerde financiële producten te versterken. Op social media platform X, voormalig Twitter, deelde het officiële kanaal van VanEck een teaser van de Bitcoin commercial.
Born to Bitcoin. 🧡 pic.twitter.com/qYI3bmZDvC
— VanEck (@vaneck_us) December 29, 2023
Strategische timing Bitcoin reclame
De timing van de reclame valt samen met de voortdurende inspanningen van VanEck om regelgevende goedkeuring voor een Bitcoin ETF te verkrijgen. De Security and Exchange Commission (SEC) staat onder toenemende druk om een Bitcoin Spot ETF goed te keuren, wat de deur zou openen voor institutionele en meer particuliere beleggers om blootstelling aan Bitcoin te krijgen via traditionele beleggings kanalen. Investeerders verwachten dat de komst van het fonds de bitcoin en altcoin koersen flink kan stimuleren.